Friday, September 17, 2010

ZIRAH MELANGKAH KE USIA 8 TAHUN

Hari ini bersamaan 18 Sept 2010 maka genaplah usia puteri sulungku 8 tahun. Dah besar panjang rupanya anak mama. Jika diukur dari segi fizikalpun dia dah sampai tinggi aras dagu mamanya....tak lama lagi zirah mungkin lebih tinggi daripada mama kata abahnya di pagi hari lahirnya.

Doa Mama untuk Zirah :-

Ya Allah, Engkau pemilik segala isi langit dan bumi, Engkau Penguasa Segala Makhluk...HambaMu yang penuh dengan kejahilan dan kelemahan ini menadah tangan mengucap syukur padaMu ya Allah di atas rahmat dan kurniaanMu kepadaku. Terima kasih dan syukur ya Allah kerana kini anak sulungku Nazifah Zahirah telahpun genap usia 8 tahun dan hambaMu ini sedar ya Allah bahawa dengan pertambahan usia anak ini pasti juga tanggungjawab kami sebagai ibu bapa yang telah Engkau amanahkan untuknya semakin berat.

Ya Allah, oleh itu hambaMu ini memohon kekuatan agar kami dapat melaksanakan tanggungjawab ini mendidik anak ini Nazifah Zahirah menjadi anak yang berguna dunia dan akhirat. Sesungguhnya ya Allah kami tidak punya kemampuan tanpaMu dan kami tidak punya apa-apa tanpaMu.

Ya Allah kurniakanlah usia yang panjang diiringi dengan kesihatan yang baik dan berterusan untuk anakku Nazifah Zahirah. Semoga anak ini akan Engkau jadikan di kalangan hambaMu yang beriman dunia dan akhirat. Pelihara akhlak dan akidahnya Ya Allah agar dia kekal terpelihara menjadi anak yang solehah. Kurniakanlah kepadanya ya Allah Pemilik segala Ilmu Pengetahuan kepintaran dan kebijaksanaan supaya dia terlepas daripada golongan mereka yang kufur sehingga menyebabkan kemungkaran kepadaMu.

Lindungilah dan selamatkanlah dia daripada segala bala,musibah dan malapetaka...semoga doa seorang ibu ini akan Engkau perkenaankan untuk seorang anak yang menyambut ulang tahun kelahirannya sebagai tanda sujud dan syukur hambaMu kepada Allah yang Maha Esa......Amin....

Zirah mengertilah di sebalik namamu NAZIFAH ZAHIRAH tersimpan satu pengertian yang cukup dalam iaitu BERSIH BERKILAU....semoga anak mama akan terus menjadi anak yang sentiasa bersih zahir dan batin dunia dan akhirat..niatkan apapun yang kita buat di dunia ini adalah untuk mendapat keredhaan Allah s.w.t

No comments:

Post a Comment